
L’IES Binissalem ha celebrat una jornada científica amb una ponència de l’eminent oftalmòleg binissalemer Jeroni Nadal. Hi han participat també José Antonio Garrido, Doctor en Enginyeria de Telecomunicacions i Lluís Ferrer, Catedràtic de Medicina i Cirugia Animal de la UAB.
“La visió artificial més enllà de les vies convencionals” és el títol de la ponència que Jeroni Nadal, eminent oftalmòleg binissalemer, ha impartit avui matí a l’IES Binissalem, en el marc d’una jornada científica organitzada per aquest institut.
Jeroni Nadal, cap del departament vitri-retinià del Centre d’Oftalmologia Barraquer, és el primer cirurgià de vitri-retinià en implantar un dispositiu de visió artificial en l’estat espanyol i primer cirurgià al món en aconseguir rehabilitar un pacient sord-cec (síndrome Uscher) amb un dispositiu de visió artificial Argus. https://www.barraquer.com/doctores/dr-jeroni-nadal/)
A la jornada científica, que ha contat amb nombrosa assistència d’estudiants de l’IES Binissalem, han participat també els doctors José Antonio Garrido i Lluís Ferrer, especialistes de relleu internacional.
Nadal ha explicat el procediment per a la implantació de dispositius electrònics a la retina capaços d’estimular el cervell i generar visió artificial.
Garrido és Doctor en Enginyeria de Telecomunicació, professor d’investigació ICREA i líder del Grup de Materials i Dispositius Electrònics Avançats de l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). La seva ponència “De la nanotecnología a las interfases cerebro-máquina”, ha posat de relleu la gran evolució de la ciència en el camp dels nous materials i la nanotecnologia.
Ferrer, Master in Animal Pathology i Doctor en Veterinària per l’Escola Superior de Veterinària de Hannover (Alemanya, 1984), Diplomate of the European College of Veterinary Dermatology (1994), és Catedràtic de Medicina i Cirurgia Animal de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La seva conferència ha versat sobre “Llops, genomes i malalties”
Francisco Moyà, tinet de batle de l’Ajuntament de Binissalem; Víctor Martí, batle de Binissalem; Dr. Luis Ferrer, Catedràtic de Medicina i Cirurgia Animal (UAB); Dr. Antonio Garrido, professor d’investigació ICREA; Pepa Ramis, regidora de l’Ajuntament de Binissalem; Dr. Jeroni Nadal, cap del departament vitri-retinià del Centre d’Oftalmologia Barraquer; Antoni Salvà, director de l’IES Binissalem i Malén Vidal, professora de biologia de l’IES Binissalem.