
La iniciativa ha estat duta a terme per un matrimoni amb un negoci particular que disposa d’una impressora 3D.
Dos mesos de confinament donen temps perquè sorgeixin iniciatives solidàries molt diverses. Una de les més participades a Binissalem, i amb l’objectiu d’evitar contagis, ha estat l’elaboració de màscares casolanes a càrrec de diferents grups de voluntàries. Confeccionades a partir de peces de roba es calcula que en les primeres setmanes es van superar les 3.000 unitats i, segons fonts municipals, ara ja s’ha arribat a les 6.000, havent-se repartit entre les cases de poble.
Un altre d’aquests magnífics exemples de solidaritat, en aquest cas d’elaboració més sofisticada, l’han protagonitzat Joan Serra i la seva dona Asen Castillo, propietaris de la floristeria AsenPlant.
Ja que disposen d’una impressora 3D, que utilitzen per a la promoció del seu comerç, han pogut dissenyar unes 480 pantalles protectores que s’han lliurat als sanitaris del centre de salut de Binissalem, a les farmàcies de la vila, al departament de Serveis Socials, als hospitals de Son Llàtzer i Son Espases i també a alguna residència de Palma i clíniques dentals.
Segons explica Joan Serra, des del Centre de salut els van proporcionar el material d’acetat (peça que protegeix la cara), i ells van aconseguir, a partir de donacions, l’altra matèria primera per imprimir el suport de la pantalla.
Donacions de comerços
La creació de les pantalles protectores ha comptat amb la col·laboració d’alguns negocis locals. Comerços com la botiga de roba Gisela i la ferreteria Sa Quartera van cedir partides d’elàstics i peces de plàstic. També l’Ajuntament va col·laborar en la iniciativa solidària.
D’altra banda, amb la impressora 3D també han elaborat uns adaptadors per a les mascaretes casolanes que tothom utilitza amb l’objectiu que siguin més còmodes, sobretot per a aquelles persones que les han de portar posades diverses hores al dia.
Font: www.diariodemallorca.es